חשיבות ארוחת הבוקר לילדים

היום נדבר על חשיבות ארוחת הבוקר, נבין מה עובר על גופם של ילדנו כאשר אנו פוסחים עליה וכמובן ניתן לכם פתרונות בנושא. שמי דן אברמוב ואני הבעלים של קליניקה הנקראת  דן+חמוטל   אנו מתמחים  בעבודה עם ילדים בעלי נטייה לעודף משקל, השמנת יתר ובעיות קשב וריכוז.
אז.. קמתם בבוקר, הערתם את הילדים וארגנתם אותם בזריזות , הכנתם סנדוויצ'ים ויצאתם להוריד את הילדים במסגרות השונות...
השאלה היא: האם הילדים אוכלים באופן קבוע  משהו קטן לפני שהם יוצאים למסגרות?
גם אם ילדכם אומרים שהם לא רעבים בבוקר  או שאינכם מורגלים בהכנת ארוחת בוקר קטנה בכל בוקר , חשוב לדעת  שלארוחת הבוקר יש מטרה    אחת וברורה והיא שיהיה לגוף באמת בוקר טוב!                                                                                 
ואסביר בקצרה מה קורה כשלא...  כאשר הילדים הלכו לישון "בשעת הילדים" המומלצת- עד השעה 21:00. משך הזמן שגופם נמצא ב"צום" של נוזלים ומזון הוא ארוך מאוד, לפחות 9 שעות עד הקימה וכ 13 שעות עד ארוחת עשר!!!  ואז… למרות שחשבנו שאנחנו יכולים להיות שקטים כששלחנו אותם עם הסנדוויץ' לארוחת 10 או עם הידיעה שיגישו להם ארוחת בוקר בגן …  עמוק בפנים הפיזיולוגיה של הגוף מתחילה לעבוד …הגוף נמצא במצב של סטרס, הוא מתחיל לאגור שומן במקום לשרוף שומן ,  מנגנון חילוף החומרים מואט, הורמונים מסוימים מאותתים מהמוח לקיבה על רעב כאשר העדיפות הזמינה היא לפחמימות פשוטות או ריקות  (שזה בעצם בצקים, מתוקים וכל הגברים האלה ). מה שילדנו יחוו הוא חוסר שקט ויכולת ריכוז נמוכה . ומה זה אומר:  דמיינו שבכך שהם לא אכלו ארוחת בוקר כאילו קניתם להם כרטיס  לרכבת הרים והכנסתם אותם למצבי רוח, נטייה לרוגז, אקטיביות יתר, כאבי ראש, חוסר סובלנות , בכי מתפרץ וחוסר מנוחה על הכיסא…
 אז מה עושים?
קודם כל מבינים שבוקר טוב לגוף של הילדים שלנו, זו החלטה!  וזה בידיים שלנו כהורים
מעכשיו,  מקפידים על ארוחת בוקר קטנה וקלילה בשילוב כוס מים, עד שעה מרגע שהילדים קמו? לדוגמה, פרוסה עם ממרח, פרי או ירק, מעדן או קורנפלקס מקמח מלא או עם תכולת סיבים, תמרים, אגוזים וכדומה. ארוחה קטנה תדאג להתנעת מנגנון חילוף החומרים שלהם, תאזן את רמות הסוכר בדם ותשדר למוח שהכול בסדר ושאפשר להתחיל את היום בריכוז, בערנות ובתחושת שובע.
ועכשיו פשוט צריך לנסות ולמצוא יחד מה הילדים שלכם יאהבו וישמחו להתחיל אתו את היום. 
חשוב לזכור : יש להתמיד ולא להתייאש!!!            
מחקרים מראים כי יש לחשוף את הילדים בין 15-20 פעמים לכול פעולה אשר אנו רוצים להטמיע - בעיקר בנוגע למאכל מסוים.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיאטה לבני נוער , באמת??