הילד שלי כל הזמן רעב

 כשהילד אומר שהוא עדיין רעב האם זה באמת נכון ומה עושים?
דן+חמוטל = הפתרון למשפחה שלך

אני בטוח שאתם מכירים את הסיטואציה בה ילדכם סיים לאכול את ארוחות הצהריים בתאווה גדולה ומיד לאחר מכן ביקש מנה שניה. בעודכם מוסיפים את המנה השנייה, באהבה גדולה ובמעט תסכול. אתם שואלים את עצמכם  כיצד הוא עדיין יכול להיות רעב.
היי, שמי דן אברמוב ואני הבעלים של דן+חמוטל , קליניקה משולבת סטודיו לתוכניות טיפול ופעילות גופנית,  המתמחה בעבודה עם ילדים בעלי עודף משקל.
היום נדבר על חשיבות השפה בה אנחנו משתמשים שפת הדיבור  שלנו ליד השולחן 
התגובה שלנו כהורים והשפה שלנו סביב השולחן תקבע את ההתנהגות של ילדנו סביב שולחן האוכל וההתנהלות עם האוכל בכלל . אתן לכם דוגמה: כאשר אני אענה לילד שלי שלא יכול להיות שהוא עדיין רעב או שאתסכל עליו במבט מאוכזב ומתוסכל, יקרו שני דברים:    
האחד - אתם תמצאו אוכל וממתקים מוסתרים  אצלו בחדר.         
שתיים-  הוא יבין שאתם לא סומכים עליו ולכן הוא יעשה אחד מהשניים -  או שהוא ימשיך לאכול מתוך הבנה שזו דרך להפעיל אתכם ולעשות עליכם מניפולציה רגשית או שהוא יאמר לכם שהוא באמת רעב.
אז מה נכון ומה לא?
חשוב להבין שמנגנון השובע שלנו נכנס לפעולה לאחר 12 עד 15 דקות מרגע שהתחלנו לאכול וזה אומר, שבפרק הזמן הזה ילד שהגיע רעב לשולחן האוכל יכול לאכול בקלות שתי מנות ואף יותר. כמו כן כאשר ילד אומר שהוא עדיין רעב כנראה שהוא באמת עדיין רעב ועלינו כהורים להקשיב ולקבל את המקום הזה ולו רק בכדי שהם ירגישו שאנחנו סומכים עליהם ומאמינים להם.
מומלץ להציע לפני שהילד מתחיל לאכול את המנה השנייה, לסיים את כוס המים שלו .

ואז הפתרון הראשון ביצירת שפה נכונה סביב השולחן הוא קודם כל להקשיב ואז לקחת שתי נשימות ולענות לילדכם בצורת שאלה. כאשר אנחנו שואלים שאלות אנחנו נותנים לילד שלנו אפשרות לבדוק עם עצמו תחילה ואז לענות לנו. נשאל: " האם הבטן שלך מרגישה שבעה"? במידה וילדכם יאמר לא! שאלו אותו " עוד כמה כפות של המאכל שהוא מבקש הוא חושב שהוא צריך בכדי להיות  הוא יהיה שבע?".                                                                                  

הפתרון השני הוא שתלמדו את ילדכם לשאול את עצמם בסיום כל ארוחה האם הבטן שלהם שבעה. זה ייקח שבוע שבועיים עד שהם יתרגלו לכך אך אם תקפידו על כך אני מבטיח לכם שאתם תרגישו בהבדל. אגב, מנה שניה אינה מחייבת אותנו לשים מאותו האוכל שהוגש זו יכולה להיות מנת פרי או ירקות..אתם תופתעו לגלות שאם תתרגלו זאת  במשך שבוע ימים ילדכם יתחיל להתחבר לתחושת השובע שלו והוא יתחיל להרגיש מתי הבטן שלו מלאה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיאטה לבני נוער , באמת??

חשיבות ארוחת הבוקר לילדים